Monday, November 29, 2010

..:: Nak Buat Rekod Dunia Tak?? ::..



Mula2 hafal no ni dalam masa 15 saat...

602474282930311252365366100

1
...
...
...
15

teettttt... ok, masa dah tamat... harharhar.. still tak dapat?? 
Ni baru aku bagi 27 digit nombor... Macam mana nak 
pecah-leburkan rekod dunia kalo macam ni...


ermm.. ermm... sejutaempatpuluhenamribulapanbelas.... aargghh!!... ngamuk2.


Gambar dekat bawah ni merupakan pemegang rekod Menghafal Paling Banyak Nombor Dalam Masa Satu Minit


12 tahun?? sungguh demmit kan...


Nama budak ni Luffy Mcflurry..... Ehh... Typo lak... Nama sebenar2 beliau ialah Dominic Brian dan berumur 12 tahun.. Single but not available.. Hobi beliau suka bermain burung  video games.. Makan kegemaran beliau pulak mee sedap perisa asli + telur mata.. Budak ni berjaya menghapal 76 digit nombor dalam masa 1 minit dan nak cuba untuk 100 digit pulak tetapi tidak berjaya.. 


"Maybe I could have succeeded, if someone's hand phone didn't go 
off and disrupted my concentration" kata budak itu.





Ni pulak cara macam mana nak hafal 27 nombor yang aku suruh 
korang hafal tadi dengan lebih senang.. 

602474282930311252365366100


60 minit sejam
24 jam sehari
7 hari seminggu
4 minggu sebulan
28,29,30,31 hari dalam sebulan
12 bulan setahun
52 minggu setahun
365 atau 366 hari setahun
100 tahun seabad




p/s : Aku dapat hafal 27 nombor tu kurang 1 minit, anda pulak bagamana??


30 comments:

NiK iMaN said...

sy xnk hafal..hua3.. ;p

Luffy said...

ciss..xmau sudah...hehe.

wunny said...

bab num mmg lmbt.. xnk hfl jgk! haha

Far8 budak baik said...

sengal mmg susah kotttt
ahaha

~naddy~ said...

i'll try. HAHA

Nur said...

sy x berusaha..hahhaa

d.A.o.U.z said...

pergh, kau wat kepala aku serabut pepagi bro!

eMMe said...

isk...tak kuasa nak menghafal...
wat pening je, manyak keje lain, hehehe...

Luffy said...

hahaha..x suruh pun hafal..:p

adrehaniey said...

knape mesti 27 digit..sdg kn SAYA 10 pun tk pass :) AHAHAH

♥myida♥ said...

hahaha...tu no wat sendiri bley lah...btw,tahniah lah sebab berjaya..huhu...;p

Luffy said...

hahaha...takpe2..tak yah r hafal..saje je nak share info..huhu

YOUsoF said...

aku dapat hafal sambil tengok nombor² tu ;DD

MrShah53 said...

kacang je ni..haha

Luffy said...

yousof ~ anda memg terbaik...wakaka

Mrshah53 ~ ok,skunk hapal 76 nombor lak...amek kaw..haha...

.::: Princess MOMOY :::. said...

momoy too =)

Amalina Jo said...

pening sudahh~!

qiela said...

yeayhh..1 minit 30 saat..
haha..lbh 30 saat saje dri anda..

;)

+d.O.Y.A.h+ said...

hafal ukuran bntuk bdn lg best :P

Luffy said...

astagha..doyah..tu 18SX weii..agaga..

qiela ~ xpe2..kire ok r dapat hapal jugak kn..hehe..

amalina ~ penink itu indah...wakaka..

Siti Mashitah Saidin said...

alamak.. mmg x bole la... cuba suh hafal lirik lagu! atau, hafal jalan cita novel ... heheheh

tieha ismail said...

adesss...lagi-lagi nombor...wa nk termuntah dah ! hakhak...

mzhany said...

mak aiii naek joling dahhhh

Luffy said...

wakaka...sowg nak muntah..sowg nk joling..bgus2..usahe tu penting..:p

mashitah ~ laju je dye kalo soh hapal lirik erk..huhu..

Sophie Al-yahya said...

ok seriously pening kepala.. T_T macammana nak hafal nie..huuuu..

nama.aku.lynn said...

0130a.m::
otak tak berfungsi pagi2 buta mcm ni..beratt oh nak hafal..haha

MiZ Rayy said...

maaf la sbb sy nie anti nombor sjk dlm prot mak lg... wuahaha...

Luffy said...

wakaka...ade gak kes macam tu..LOLZ.

♥e'in♥ said...

ssh wok.. huhuhu..

sarah honey said...

ahhhhh kenapa tak boleh lagi nih!
banyak mkn semut kot.hahahhaa