Saturday, November 27, 2010

..:: Kisah Si Berus Gigi ::..

                                                                                
hai sume!!..


Aku adalah sebijik berus gigi yang berjenama Oral B berharga RM3.50.. Saya tinggal dekat kedai runcit berdekatan dengan stesyen KTM UKM.. Aku tinggal bersama2 dengan rakan yang lain.. Hari2 Aku bermain dengan rakan2 Aku di taman permainan tidak jauh dari kedai tu.. Kadang2 kalo boring asyik duduk dekat rak kedai tu, kitorang kuar lepak2 makan + tengok bola dekat Restoran Azura.. Aku rasa sungguh seronok sekali bersama mereka.. Tapi, semalam si Colgate telah dibeli oleh sorang awek hot, budak UKM kot.. Tak pun budak GMI or KPTM.. Terasa kejelesan melanda diri di saat itu sebab Aku belum lagi dibeli oleh sesiapa.. Sebenarnya awek tu mula2 nak membeli Aku tapi berubah fikiran pula di saat akhir disebabkan kaler Aku hijau dan si Colgate kaler purple.. Awek tu minat kaler purple ala2 lavender gitu.. Pada suatu hari, seorang lelaki datang ke kedai tempat Aku tinggal tu.. Bunyi ekzos kedengaran seperti motor Yamaha 125Z yang telah pancit tayarnya.. Lelaki tersebut kelihatan sedang mencari sesuatu dan kemudian bertanya kepada tauke                      kedai tersebut..


  " Tauke, ada berus gigi baik punya ka ?? " sambil menunjukkan
 gaya Dafi AF.

" Lu mau jenama apa ?? Macam2 ada woo, " balas tauke tu sambil mengangkat kening



Kemudian lelaki tu pun datang ke arah aku dan meraba2 badanku.. Aku sangat terangsang ketika itu akibat sentuhan hangat tangan dia.. Pastu dia meletakkan Aku semula di atas rak dan meraba2 pula rakan2 Aku yang lain.. Lepas dia check2 semua berus gigi yang ada dekat situ, dia pun buat keputusan nak beli Aku.. Aku pun berasa seronok kembali sebab ada orang ingin membeli Aku.. Aku dicampakkan ke dalam bakul motor lelaki tu dan follow dia balik ke UKM.. 


tuan aku study kat sini la...


Tuan Aku sangat baik dan caring orangnya.. Dia membawa Aku masuk ke dalam tandas untuk memberus gigi.. Aku berasa sungguh2 seronok dapat berkhidmat pada tuan Aku.. Kemudian, dia masuk ke dalam jamban sambil membawaku lagi dan ingin meletakkan Aku di atas tangki flush.. Tiba2 Aku terjatuh ke dalam lubang mangkuk tandas dan pastu kedengaran tuan Aku melafazkan carut-marutnya dengan tenang sekali.. Aku tak sangka perkara ini akan terjadi kepada ku.. Tapi Aku redha dengan ketentuan ilahi yang telah ditetapkan untuk Aku.. Semoga apa yang terjadi kepada Aku ni tidak terjadi lagi pada teman2 berus gigi Aku yang lain.. 


- THE END - -




p/s : Begitu lah riwayat hidup berus gigi si Budak Kampus


Jom bace citer seram kat blog Hakeem

22 comments:

wunny said...

uish, karangan g ni wat mse thn 6 dulu.. hehe:))

nadey said...

kalo aku jd cikgu aku bg B kihkihkih.....ok la tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Luffy said...

wakaka...tak dak keje buat la karangan darjah 6...haha

♥cik mySara♥ said...

karangan terbaik dr ladang nih.
bagi b-.. :P

EMMA said...

mmg sah karangan upsr..tinggal letak tajuk yang sewaktu dengannya je..

EMMA said...

mmg sah karangan upsr..tinggal letak tajuk yang sewaktu dengannya je..

qiela said...

cian berus gigi 2..
tmat tlah riwat dgn bgitu tragis skali..
haha..jatuh dlam mangkuk tandas sdah..

Luffy said...

begitulah nampaknya...baru pakai sekali dah masok dalam lubang tandas...demmit..haha

ashraf said...

zaman skola dlu byk kali gak aku pnye msuk jamban :P

Luffy said...

hahaha..tu mmg dah menjadi lumrah dalam kehidupan brang2 jatuh dlm lubang tandas..

whitecoffee said...

penah t'jadi..senyum smbil tkenang bla bca entry ni..

Faiz Tapit said...

kunci loker ak dulu msuk jmbn
sgt bullshit

Yellow LEOpard said...

tingat wat karangan mase kecik2 dulu..hahaa..bagus2

chuu said...

adoii., macam2 >.<

miSz TiQue said...

pasan!

Luffy said...

agaga...

mRa amira said...

ehehe

soffea said...

nasib baik tuan aku tu tak seluk2 mangkuk jamban dan cuba menyelamatkan aku. wakakaka~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
gua sedekah lu satu berus gigi nak

Hali3isa a.k.a L3ha : SSA said...

karangan bahasa melayu paling terbaik la nie. hahaha!

tapi apapun, sian betul la berus gigi. berakhir baktinya setelah jatuh dalam lubang tandas. isk3.~

Luffy said...

sekali sahaja baktinya kepada tuannya..aku akan selalu merindui mu wahai si berus gigi oral B....haha

Anonymous said...

adoiii nape xde budak mfi masuk dlm cite ni