Monday, December 6, 2010

..:: KERANA MINYAK RON95 SETITIK ::..

Seperti yang diketahui hari ini kerajaan telah mengumumkan kenaikan harga minyak untuk petrol  RON95, Diesel, LPG ( Petroleum Gas Cecair ) dan juga gula.. Tujuan penyelarasan harga2 tersebut adalah bagi melaksanakan Program Transformasi Kerajaan ( GTP ) supaya kerajaan dapat menggunakan subsidi tersebut untuk membantu rakyat.. 


RON95 - RM1.90
Diesel - RM 1.80
LPG - RM1.90
Gula - RM2.10


Menteri di Jabatan Perdana Menteri


Kenaikan tersebut telah menyebabkan ramai orang yang tidak berpuas hati dan mereka mengadakan rusuhan sambil berbasikal dalam keadaan bogel di sekitar Dataran Merdeka sambil menyanyikan lagu2 kegemaran mereka.. Di samping itu juga mereka mempromosikan seluar dan baju dalam jenama KIKO serta kempen berbasikal ke tempat kerja dan kuliah..


gergarisan.. sedia.. mulaa... 


mantap tak aku punya.. rawrr.


peeewitt...


 Hal ini juga menyebabkan segelintir makcik2 menjual kuih berasa sedih dan tidak puas hati dengan kenaikan tersebut kerana terpaksa menaikkan harga kuih-muih mereka.. Mari kita ikuti komen serta pendapat peniaga dan pengunjung yang sempat dirakam oleh lensa kami di sekitar pasar malam..



haa kueh2.. singgit enam..singgit enam...




Di Masjid Tanah pula lain ceritanya di mana seorang lelaki hampir menempah tiket ke alam barzakh apabila 125Z nya melanggar penghadang jalan raya akibat dipandu laju dan melambung kira2 8 meter dari motornya.. Dia dipercayai telah membaca blog2 mengenai kenaikan harga minyak dan tergesa2 ingin mengisi minyak sementara minyak masih pada harga biasa..


weii..cepat dow..pam minyak nak tutup dah..


Sebenarnya, ok jugak harga minyak dengan gula tu naik.. Gejala mat rempit boleh r dikurangkan sikit ( yeke? ntahh ).. Tapi nanti confirm makin banyak kes ragut sebab dorang tak ada duit nak isi minyak.. Orang yang dapat penyakit Diebetes pun kurang dekat Malaysia ni.. 



p/s : minyak dah naik, duit JPA naik tak?? 


12 comments:

mRa amira said...

fuh fuh duit JPA biarlah naik
huuu~

ashraf said...

so, jangan pakai kete or moto.

Faiz Tapit said...

shit... fak jpa!

Sab Buenoo said...

nasib yg bukan org mesia yg wat cenggitu.
bayang kan kaler ape je nampak
-_-"
takde aa yg puteh2 (org cina xheran hege myak naik)

nadey said...

SEKSA N PEDIHHHHHHHHHHHH

TP SEB BAIK AKU NAIK MOTO G KEJE XDE LA RASE SGT....HUHUHU

Seri said...

baru kerja semua harga naik

.::: Princess MOMOY :::. said...

ceh...pix sensor pun mau letak kah bro
MY RECENT POST: WEEKEND PROJECT-Sin Chan dan Prangkap Nyamuk

♥cutebabygirl♥ said...

caption kat gambar tu xleh blah..hahaha

Jieda said...

He3.. lawak la entry

Cik Su said...

harap la duit JPA naik..haha..naik 5 sen boleh jugak

Smile Is Cure said...

naik minyak=naik gaji baru tak bising kot...

chittysarah said...

naik la sekali gaji,jpa
baru la orang xnaik angin~~

lalalla